تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/10/21 - 08:32
کد خبر: 457272

فتنه در جشنواره مردمی فیلم عمار؛

اغتشاشات از نگاه مردم در جشنواره فیلم عمار/ از محافظ کوچک مادر تا رادیکال شریف

اغتشاشات از نگاه مردم در جشنواره فیلم عمار/ از محافظ کوچک مادر تا رادیکال شریف

در این جشنواره مردمی بخشی از مستندات و فیلم های داستانی وجود دارد که در این دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار مورد توجه همگان قرار گرفت. مستندات و فیلم های داستای با موضوع "فتنه" است که به حواشی، حوادث و اغتشاشات ماه های اخیر در کشور پرداخته اند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند روزیست سیزدهمین دوره جشنواره فیلم عمار در حال برگزاری است، جشنواره ای که طی روزهای گذشته حواشی و متن زیادی با توجه به آثار ارائه شده حول خود ایجاد کرده است. مستندات و فیلم های کوتاه زیادی در این جشنواره به میزبانی سینما فلسطین ارسال و پخش شد که مورد استقبال مخاطبان زیادی قرار گرفت.

در این جشنواره مردمی بخشی از مستندات و فیلم های داستانی وجود دارد که در این دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار مورد توجه همگان قرار گرفت. مستندات و فیلم های داستای با موضوع "فتنه" است که به حواشی، حوادث و اغتشاشات ماه های اخیر در کشور پرداخته اند.

در این مستندات سعی شده است به موضوعات گوناگونی از ابعاد مختلف حوادث و اغتاشاشت اخیر با زبان هنر بپردازند از این رو در ادامه به معرفی تعدادی از این مستندات با موضوع "فتنه" میپردازیم که میخوانید:

محافظ کوچک مادر

فیلم داستانی محافظ به کارگردانی محمد جواد موحد و محمد جواد شفاه در یک قالب داستانی به موضوع حمله تروریستی داعش به شاهچراغ پرداخته است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: روایتی داستانی از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در چهارم آبان ماه 1401 است که بچه ای به همراه مادرش به حرم شاهچراغ میروند. پسر که در دنیای کودکانه خود، خود را محافظ مادرش تصور می کند مشغول بازی در حرم می شود تا اینکه صدای تیراندازی بلند می شود و ... .

نقابدارهای فضای مجازی

مستند نقابدارها با کارگردانی محسن سلیم از دیگر مستنداتی است که به موضوع حوادث و اتفاقات اخیر پرداخته است و در قالب موضوعی فتنه دسته بندی می شود.

در معرفی مستند آمده است: این مستند با معرفی مرکز سایبری منافقین در آلبانی و مرکز اعتدال در عربستان سعودی، به برخی مصادیق نقش آفرینی عملیاتهای مجازی آنها و تاثیر آن بر جهان واقعی میپردازد؛ از جمله آشوبهای سال 98در لبنان، عراق و ایران که اگرچه هرکدام با دلایلی مشخص آغاز شده بود.

معلمم شهادتت مبارک

خوبان عالم از دیگر مستنداتی به کارگردانی امید مدحج و حمیدرضا بهوندی است که به موضوع شهادت یک پدر و پسر در حمله تروریستی داعش به حرم شاهچراغ (ع) از یک شهرستان محروم در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخته است.

در معرفی مستند آمده است: روایتی از زندگی و زمانه شهید هوشنگ خوب و پسر معلمش شهید امید خوب از اهالی شهرستان بهمئی، پدر و پسری که در حادثه تروریستی شاهچراغ به شهادت رسیدند. در این مستند، دوستان و آشنایان شهیدان خوب بویژه دانشآموزان شهید امید خوب، با بیان خاطراتی از این دوشهید، آنان را یاد می کنند.

فرزند فرهاد

مستند فرزند فرهاد به کارگردانی محسن فراهانی از دیگر آثار جشنواره مردمی فیلم عمار است که در قالب مستند به موضوع فتنه و نحوه شهادت یک مدافع امنیت به دست اغتشاشگران پرداخته است.

در معرفی مستند آمده است: این مستند، روایتی کوتاه از زندگی و شخصیت شهید محمد حسین حدادیان از زبان دوستان و آشنایان ایشان است. شهید حدادیان، نیروی بسیجی بود که برای حفظ امنیت در زمان قائله دراویش گنابادی و در گلستان هفتم محله پاسداران تهران حضور یافت و توسط اغتشاشگران به شهادت رسید.

فریدالدین، نخبه ایرانی

فریدالدین اثری دیگر از این جشنواره مردمی است که در قالب مستند و به کارگردانی پیام ابراهیم پور ساخته شده که به موضوع شهادت فریدالدین معصومی از نخبگان کشورمان می پردازد که توسط گروه تروریستی داعش در حرم شاهچراغ شیراز به شهادت رسید.

در معرفی آن آمده است: مستند «فریدالدین» با نگاهی به زندگی شهید فریدالدین معصومی، از نخبگان صنعت برق کشور ساخته شده است. این مستند 30دقیقهای، روایتی از زندگی علمی، خانوادگی و فرهنگی شهید دکتر فریدالدین معصومی دارد که در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ به شهادت رسید. در این مستند و در گفتگو با خانواده و دوستان شهید معصومی، زندگی خانوادگی وی از کودکی تا شهادت به تصویر کشیده شده است.

غیبت موجه کشاورز

مستند غیبت موجه به کارگردانی ستاره کوهکن و علی سرو از دیگر آثاری در این جشنواره است که به موضوع حمله تروریستی گروه داعش به حرم شاهچراغ و شهادت نوجوان دانش آموز محمدرضا کشاورز می پردازد.

در معرفی آن آمده است: روایتی است از زندگی و زمانه نوجوان شهید، محمدرضا کشاورز که در حادثه تروریستی شاهچراغ و توسط تروریست وابسته به داعش، مظلومانه به شهادت رسید. در این مستند، دوستان و معلم های شهید کشاورز در مدرسه، از خصوصیات ایشان گفته و با بیان خاطراتی، از این شهید نوجوان یاد می کنند.

ناامنی به وقت دانشگاه

مستند رادیکال شریف به کارگردانی محمد جواد علاء الدینی از دیگر آثاری است که به موضوع حوادث و اتفاقات اخیر در کشور و دانشگاه صنعتی شریف پرداخته است.

در معرفی آن آمده است: روایتی کوتاه از اتفاقات مهر ماه 1401دانشگاه شریف. انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف، در اعتراض به فوت مهسا امینی فراخوان اجتماعی را مقابل ورودی دانشگاه اطاع رسانی میکند. این اعتراض که در ابتدا مسالمتآمیز بوده، رفته رفته از حالت مسالمتآمیز خارج شده و فضا متشنج میشود. این مستند به بررسی حواشی و اتفاقات رخ داده در دانشگاه شریف در روزها و هفتههای بعد از ماجرای فوت مهسا امینی میپردازد.

آرمان ایران زمین

مستند آرمان ایران به کارگردانی محسن مقصودی و محمد حسین زارعی است که در این جشنواره مردمی به موضوع شهادت طلبه شهید آرمان علی وردی پرداخته است.

در معرفی مستند آمده است: برنامه ثریا اینبار سراغ خانوادهی شهید آرمان علیوردی رفته و به مصاحبه و گفتگو با خانواده و نزدیکان این شهید میپردازد.آرمان طلبهی بسیجی که در فتنهی 1401شهرک اکباتان مورد هجوم تعدادی از اغتشگران قرار گرفت و در اثر صدمات وارد شده زیرشکنجه آن ها به شهادت رسید.

حمله تروریستی از نگاه خدام حرم

پاییز حرم به کارگردانی علی خسروی نیز از دیگر آثار جشنواره فیلم عمار است که به موضوع حوادث اخیر و حمله تروریستی داعش به حرم شاهچراغ پرداخته است.

در معرفی آن آمده است: روایتی مستند از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ مورخ 4آبان 1401 عملیاتی که در آن، تروریست وابسته به داعش وارد حرم شده و مردم را به رگبار بست. در این مستند، خدام و برخی از افرادی که هنگام وقوع عملیات در حرم بودند، به تشریح واقعه میپردازند و حادثه را مورد بررسی قرار میدهد.

خادم احمدبن موسی

مستند خادم نور به کارگردانی سید محمد جواد جعفری از دیگر آثاری است که به حمله تروریستی شاهچراغ شیراز در حوادث و اغتشاشات اخیر کشور پرداخته است

در معرفی آن آمده است: مستندی از حادثهی تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی که توسط داعش که در آبان 1401صورت گرفت و منجر به شهادت زائران در جوار ضریح مطهر آن حضرت شد.گفتگو و مصاحبه با خدام و شاهدین ماجرا در خصوص جزئیات این رویداد، از مواردی است که در این مستند به آن پرداخته میشود.

آرشام، دانش آموز شهید

مستند آرشام به کارگردانی صادق زارع نیز به حمله گروه تروریستی داعش به حرم حضرت احمدبن موسی (ع) و شهادت نوجوان دانش آموز شهید، آرشام سرایداران پرداخته است.

در معرفی آن آمده است: روایتی مستند از آرشام سرایداران، دانش آموزی که در حادثهی تروریستی شاهچراغ به شهادت رسید.در این اثر ضمن اشاره به شهادت آرشام به گفتگو با همکاسیها و همشهریان او میپردازد.در ادامه تشییع با شکوه او بر روی دستان مردم ایران و پیامد شهادت او بر جامعه به تصویر کشیده میشود.

فریب مجازی

مستند سراب به کارگردانی معصومه هاشمی به موضوع فریب جوانان و نوجوانان کشورمان در اغتشاشات اخیر توسط شبکه های اجتماعی و فضای مجازی پرداخته است.

در معرفی مستند آمده است: روایت فتنه ای که سرآغازش سوءاستفادهی رسانه های سودجوی بیگانه از مرگ مهسا امینی بود. جوانانی که گرفتار اخبار کذب شبکه های اجتماعی و رهنمودهای غلط سلبریتیها شدند و کشور را به دامان آشوب کشانیدند.

روح الله شهید مظلوم

مستند فرزند روح الله به کارگردانی محسن مقصودی و محمد حسین زارعی نیز از دیگر مستنداتی است که به نحوه شهادت بسیجی شهید، روح الله عجمیان در حوادث و اغتشاشات اخیر پرداخته است.

در معرفی مستند آمده است: فرزند روح الله روایتی است مستند از شهادت سید روحالله عجمیان؛ جوان بسیجی ای که برخواسته از قشر متوسط و مستضعف جامعه بود و در اغتشاشات پاییز 1401در کرج، به دست اغتشاشگران و به طرز وحشیانه ای به درجه رفیع شهادت نائل آمد. در این اثر با بستگان، نزدیکان و ضاربین و قاتلین شهید، به گفتگو پرداخته می شود.

گزارش از مسلم خلخال

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top